فرمالیته اقتصادی-استودیو معین-کرج
پکیج طلائی عروس - استودیو معین کرج
فیلم و عکس مراسم - استودیو معین کرج
عکاسی آتلیه کودک-استودیو معین کرج
باغ عکاسی کودک شهریار
فرمالیته اقتصادی-استودیو معین-کرج

تسهیل قوانین صدور جواز کسب

به نقل از آقای نیما نصیری در کانال خبری و روابط عمومی اتحادیه عکاسان تهران: 

همکاران عزیز همانطور که میدانید از سال ها قبل ، قوانین در حال به روز رسانی و گاهی حذف موارد بسیاری هستند .

 

حذف حریم صنفی

 در سال های دور ، قانون حریم صنفی وجود داشت و در نزدیکی یک واحد صنفی نمیشد ، واحد صنفی دیگری همسوی آن باشد ، اما به مرور این قانون حذف شد و فضای رقابتی حکم فرما شد و بسیاری از محل ها ، بورس شغل های خاصی شدند 

 

حذف محدودیت متراژ 

همچنین در سال های قبل ، قانون محدودیت متراژ برای اکثر صنوف، از جمله آتلیه های عکاسی، برداشته شد و در حال حاضر محدودیت متراژی در این موضوع نیز برای دریافت جواز وجود ندارد .

 

حذف شرط کاربری تجاری و اداری 

در حال حاضر که صدور مجوز در سامانه صدور مجوز ها انجام می شود ، شرایط صدور مجوز با شرایط  آسانتری امکان پذیر است و کسبه می توانند در صورت رضایت مالک و همسایگان، بدون در نظر گرفت، نوع کاربری ملک مورد نظر، وحتی برای ملک مسکونی، اقدام به درخواست جواز کسب نمایند.این باعث میشود تا افراد بیشتری ترقیب به دریافت مجوز شوند و محل های ارزان تری را بتوانند برای راه اندازی کسب و کار قانونی خود اجاره کنند .

تجمیع چند شغل در یک واحد صنفی

 تجمیع افراد صنفی و صنوف مرتبط
همچنین قانونی وجود دارد که افراد میتوانند کسب و کار های خود را در یک محل تجمیع کنند و به جای داشتن چند دفتر ، مشاغل مرتبطی را در یک دفتر توسط افراد مختلف یا یک فرد راه اندازی و دریافت مجوز های متعدد کند .

 ‌ماده ۳ قانون نظام صنفی کشور
واحد صنفی : هر واحد اقتصادی که فعالیت آن در محل ثابت باشد و توسط فرد یا افراد صنفی با اخذ پروانه کسب دایر شده باشد ، واحد صنفی ‌شناخته می‌ شود .

تبصره ۲ (اصلاحی ۱۳۹۲/۰۶/۱۲) – اماکنی که واجد شرایط لازم جهت استقرار چند واحد صنفی باشند ، می‌ توانند به‌ عنوان محل ثابت کسب ، توسط یک یا چند فرد صنفی ، پس از اخذ پروانه کسب از اتحادیه یا اتحادیه‌ های ذی‌ ربط ، مورد استفاده قرار گیرند . آیین ‌نامه اجرائی این تبصره به‌ وسیله دبیرخانه هیأت ‌عالی نظارت با همکاری اتاق اصناف ایران و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تهیه می ‌شود و ظرف سه‌ ماه از تاریخ لازم ‌الاجراء شدن این قانون به ‌تصویب وزیر صنعت ، معدن و تجارت می ‌رسد .

متاسفانه این اطلاعات گاها در برخی اتحادیه فقط توسط افرادی خاص مورد استفاده قرار میگیرند ، اما اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران تهران ، در جهت رونق کسب و کار اعضا و عدالت در صدور مجوز ها ، این اطلاعات را در نظر همه اعضا قرار میدهد تا شاید در این شرایط اقتصادی بد در این صنف ، باعث رونق کسب و کار همکاران و کاهش هزینه های آنها یا قانونمند شدن افراد فاقد جواز شود و نیز از هرگونه رانت اطلاعاتی جلوگیری شده و همه همکاران از شرایط جدید صدور مجوز ها با اطلاع باشند .

توجه داشته باشید که در سال جدید افرادی که شناسه یکتا و کیو آر کد مجوز خود را دریافت نکرده باشند یا مجوز نداشته باشند ، تمامی کارت خوان ها و خدمات اقتصادی و دولتی کسب و کار به آنها قطع خواهد شد .

همچنین افراد دارای پروانه کسب ، از امتیاز توافق مالیاتی برخوردار هستند و افراد فاقد جواز ، با جریمه های سنگین مالیاتی در صورت شناسایی روبرو خواهند شد .

و البته که حق عضویت اتحادیه برای هر سال داشتن مجوز ، بسیار مبلغ کمی است و به صرفه است که افراد ، در این شرایط با هزینه های بسیار کم ، قانونمند و جوازدار شوند .

اعضا هیئت مدیره به عنوان منتخب و خادمین شما در اتحادیه ، آماده هرگونه همکاری و حمایت از شما برای قانونمند شدن و کسب روزی حلال و تسهیل در صدور مجوز برای شما هستند .

شما میتوانید با مراجعه با سایت صدور مجوز ها و یا اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران تهران ، درخواست صدور مجوز یا تمدید مجوز یا انتقال مجوز خود به محل جدید یا ابطال جواز خود را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید .

عروس
عروس و جشن
عکاسی خانواده
خانواده بارداری نوزاد کودک
تصویر برداری پرتره و هنری
پرتره و هنری
لگو خدمات عکس پرسنلی
پرسنلی
صنعتی و تبلیغاتی
صنعتی و تبلیغاتی
سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

به وبسایت ما خوش آمدید ، در خبرنامه ما ثبت نام کنید

با ثبت نام در خبرنامه وبسایت ما ، از اخبار و تخفیف ها مطلع شوید

[mc4wp_form id="74"]

از اخبار و تخفیف های وبسایت ما خبردار شوید

سایدبار