فرمالیته اقتصادی-استودیو معین-کرج
پکیج طلائی عروس - استودیو معین کرج
فیلم و عکس مراسم - استودیو معین کرج
عکاسی آتلیه کودک-استودیو معین کرج
باغ عکاسی کودک شهریار
فرمالیته اقتصادی-استودیو معین-کرج

بهترین لنز برای عکاسی عروسی

عکاسی حرفه ای و فوق العاده یعنی انتخاب لنز درست و تنظیمات مناسب. این موضوع چیزی است که هر عکاس باتجربه ای آن را درک می کند و می داند تنها داشتن یک دوربین گران قیمت و خوب کافی نیست.

عکاسی عروسی شرایط خاص خود را دارد. شاید درچند شات شما بتوانید زمان بگذارید و ژست های خاصی استفاده کنید. اما اغلب شات هایی که می گیرید ناگهانی و بدون برنامه ریزی هستند. البته این شات های ناگهانی چیزی نیست که شما را مضطرب و نگران کند. با کمی دقت و سرعت عمل می توانید در این حالت هم عکس های بی نظیری ثبت کنید و حتی لذت ببرید.

عکاسی عروسی درواقع ترکیبی از چند سبک است مانند عکاسی مد و فشن، عکاسی معماری و پرتره نگاری. انتظار می رود یک عکاس عروسی بتواند این موارد را پوشش دهد. اما چه لنزی مناسب است و توان این را دارد که در تمام موارد خوب عمل کند و پاسخ نیاز عکاس را بدهد؟

بهترین لنز کدام است؟

اولین مسئله ای که قبل از کیفیت و کاربرد لنز پیش می آید، بودجه عکاس است. با وجود بالا رفتن نرخ ارز دیگر تهیه بعضی از لنزهای معمول هم دشوار است. اما در ادامه به معرفی لنزهایی در محدوده قیمت های مختلف خواهیم پرداخت که برای عکاسی قابل قبول اند.

بهترین فاصله کانونی در عکاسی عروسی

بهترین فاصله کانونی برای یک لنز مناسب چقدر باید باشد؟ در اینجا حتما به یک لنز تله نیاز است. نه آنقدرها، اما تا حدی که بتوان بدون نزدیک شدن به سوژه عکاسی کرد. علاوه بر این گاهی می خواهیم تا عرض بیشتری نسبت به حد معمول در عکس ثبت کنیم یا بخش بیشتری از پس زمینه را در عکس سهیم کنیم. اینجا به لنز واید تری احتیاج است. در اینجا شما نیازمند لنز حرفه ای تری هستید.

فاصله کانونی از حدود ۳۰ میلی‌متر تا ۱۵۰ میلی‌متر را می‌توان یک انتخاب بی‌نظیر و در عینِ حال اقتصادی دانست. برخی تصمیم می‌گیرند برای فاصله کانونی‌های خاصی حتی از لنز پرایم استفاده کنند.

پرایم یا زوم؟

لنز های پرایم و زوم هرکدام مزایا و معایب خود را دارند و نمی توان یکی را به طور کامل کنار گذاشت. اما پیشنهادی که به شما می شود، لنز زوم انتخاب مناسب تری است.

چرا لنز زوم بهتر است؟ بحث اول درمورد زمان محدود است. مراسم عروسی یعنی رفت و آمد و حرکت. تمام سوژه‌ها اغلب در حال حرکت هستند. عکاس فرصت چندانی برای تعویض مداوم لنز ندارد. از طرفی دیگر تعویض مداوم لنز به جایگاه مانت دوربین و لنز آسیب وارد می‌ زند. به همین خاطر استفاده از یک لنز زوم باکیفیت با امکان تغییر فاصله کانونی بهتر است.

در هرصورت اگر هنوز هم فکر می کنید به لنز پرایم هم در شرایط خاصی احتیاج دارید، می توانید در کنارِ آن از یک پرایم با فاصله کانونی مشخصی استفاده کنید تا برای عکاسی پرتره دغدغه‌ ای نداشته باشید.

لنزهای زوم برای عکاسی عروسی

همانطور که اشاره شد، این روزها عکاسی عروسی سبکی خاص است که سبک های دیگر عکاسی هم بهره می برد. عکاسی فشن، پرتره ‌نگاری، عکاسی از معماری، عکاسی از غذاها، ماکروگرافی و حتی گاهی عکاسی در سفر را شامل می‌شود. به همین خاطر نیاز به یک لنز زوم با فاصله کانونی وسیع به عکاسان این سبک پیشنهاد می‌ شود.

اگر عکاسی واید را کنار بگذاریم، یکی از بهترین فاصله‌های کانونی در این صورت ۷۰ تا ۲۰۰ میلی‌متر است. در ادامه به چند نمونه لنز در این بازه اشاره می کنیم:

برای دوربین‌های DSLR

  • Canon 70-200mm f/2.8 IS III USM
  • Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8 E FL ED
  • Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG APO OS HSM برای انواع دوربین‌ها
  • Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2

برای دوربین‌های بدون آینه

  • SONY FE 70-200mm f/2.8 GM OSS
  • Canon RF 70-200mm f/2.8 L IS USM
  • Nikon Nikkor Z 70-200mm f/2.8 VR S

۲۰۰-۷۰ میلی‌متر یک فاصله کانونی کاربردی در عکاسی عروسی به شمار می‌آید. بوکه‌های زیبایی با حد گشودگی دیافراگم f/2.8 می توان عکاسی کرد. زمانی که با فاصله کانونی ۱۲۰-۱۵۰ میلی‌متری عکاسی پرتره کنید،‌ سوژه شارپ و پس‌زمینه تار به شکل بسیار زیبایی ثبت خواهد شد. همچنین به راحتی می‌توانید به سوژه‌ها نزدیک شوید. با فاصله کانونی ۲۰۰ میلی‌متری به خوبی می‌توانید به چنین امکاناتی در عکاسی عروسی دست پیدا کنید.

لنزهای پرایم برای عکاسی عروسی

می‌دانیم در عکاسی عروسی یکی از سبک‌هایی که حتماً اجرا خواهد شد عکاسی پرتره است. درست است که با یک لنز زوم هم می‌توان این کار را انجام داد، اما شاید بخواهید کمی بیش‌تر خرج کنید و با تهیه یک لنز پرایم ۸۵ میلی‌متری پرتره‌هایی با وضوح و تن رنگی بهتری ثبت کنید.

در این صورت این لنزها گزینه های مناسبی از دسته لنزهای پرایم هستند:

برای دوربین‌های DSLR

  • Canon EF 85mm f/1.4L IS USM
  • Nikon AF-S Nikkor 85mm f/1.8G
  • Sigma 85mm f/1.4 DG HSM Art (برای نیکون، سونی، کانن)
  • Tamron SP 85mm f/1.8 Di VC USD برای انواع لنزها

برای بدون آینه Mirrorless

  • SONY FE 85mm f/1.8
  • Canon RF 85mm f/1.2 USM DS
  • Nikon Nikkor Z 85mm f/1.8S

در این فاصله کانونی، دوربین شما می تواند بوکه‌های زیبا با هارمونی مناسبی خلق ‌کند. سوژه‌ها حال و هوای طبیعی‌تر و زنده‌ تری دارند و تصویر وضوح بالاتری خواهد داشت. اما به هرحال بودجه همیشه برای خرید دو لنز کفاف نمی‌دهد. و برخی برای پرتره ‌نگاری لنز ۵۰ را ترجیح می‌دهند.

نتیجه

در این مطلب لنزهای مناسب تر برای عکاسی عروس معرفی شد. هرچند برای یک عکاسی حرفه ای تر مجموعی از لنزها نیاز است و بحث لنزهای واید و ماکرو نیز درمیان است. اما ممکن است برای تهیه آن ها به بودجه بیشتری نیاز داشته باشید.

در هرصورت، سعی کنید پیش از اقدام برای تهیه لنز این سه مورد را حتما در نظر بگیرید:

  • بودجه یا سرمایه شما برای خرید لنز چقدر است؟
  • با تیم کار می کنید یا تک نفره؟
  • دوربین عکاسی شما چیست؟

اگر تنها کار می کنید و بودجه شما محدود است، بهترین و مناسب ترین لنز، لنزی است که پاسخ به نیازهای عکاسی عروسی را تا حد متعادلی بدهد.

عروس
عروس و جشن
عکاسی خانواده
خانواده بارداری نوزاد کودک
تصویر برداری پرتره و هنری
پرتره و هنری
لگو خدمات عکس پرسنلی
پرسنلی
صنعتی و تبلیغاتی
صنعتی و تبلیغاتی
سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

به وبسایت ما خوش آمدید ، در خبرنامه ما ثبت نام کنید

با ثبت نام در خبرنامه وبسایت ما ، از اخبار و تخفیف ها مطلع شوید

[mc4wp_form id="74"]

از اخبار و تخفیف های وبسایت ما خبردار شوید

سایدبار