هر سازمان باید تصاویری را داشته باشد تا آنچه در آن می گذرد را نشان دهد. اینکه هر سازمان چه رزومه ای را در فعالیت های خود برای ارائه به مشتریانش داشته باشد نیازمند این است که در هر رویداد با عکاسی از مراسم لحظات را ثبت کند.
عکاسی سازمانی به نوعی از عکاسی است که برای ثبت مراسم ها، همایش ها، سمینارها و گردهمایی های سازمان ها انجام می گیرد. عکاسی سازمانی قابلیت های یک سازمان را به نمایش می گذارد. بنابراین باید با دقت و به همراه جزییات ثبت شود تا این منظور را برساند.
عکاسی سازمانی به چه دلیل مهم است؟
یک سازمان برای مشخص کردن هویت سازمانی خود، در کنار موارد دیگر نیازمند تصاویری است که از آن برای معرفی کارکرد خود استفاده می کند. برای همین سازمان احتیاج دارد تا در عکس هایی فعالیت ها و رزومه و تجربه ی خود را به شیوه ای تبلیغات گونه برای عموم افراد ارائه دهد. هویت یک سازمان درواقع با آن چه از سازمان به چشم مخاطب می خورد ارتباط نزدیک دارد.
جلب توجه
اگر عکاسی از یک همایش برگزار شده به درستی انجام شود، توجه مخاطب به خود سازمان و فعالیت هایش نیز جلب می شود. برای مثال، اگر در تصویربرداری از یک همایش جنبه های سرگرم کننده یا مفید آن و توجه شرکت کنندگان به این مورد به نمایش گذاشته شود، در آینده ی شرکت و جذب مخاطبان دیگر تاثیر مستقیم دارد.
جلب توجه در رسانه های جمعی
این نوع عکاسی می تواند ابزاری برای تبلیغ در سطح رسانه نیز باشد و با رونق در کار برگزار کننده همراه باشد. همچنین عکاسی که با رسانه های جمعی مختلفی درارتباط باشد می تواند از این جنبه برای سازمان اهمیت داشته باشد که آن عکاس می تواند نماینده معرفی شرکت در رسانه های بیشتری باشد.
جلب اعتماد
اگر عکاسی با کیفیت و دقیق انجام شود در جلب اعتماد نیز بی تاثیر نیست. زیرا مخاطب به تمام جزییات اشراف دارد و نوعی شفاف سازی برای مخاطبان جدید نیز به شمار می آید. از این رو در جذب مخاطبان جدید نیز موثر است.