شروع عکاسی منظره یک کار دلهره آور است. من افرادر زیادی را میشناسم که از انجام این کار ترس بسیاری دارند. خود من هم به تازگی این کار را شروع کرده ام. اما از زمانی که شروع کرده ام، یکبار هم از انجامش پشیمان نشده ام.
آیا ورود به عکاسی منظره کار درستی است
عکاسی منظره در حال حاضر، یک کار اشباع است. اما حقیقت این است که مردم به دنبال تصاویر جدیدی هستند که قبلا هرگز نبوده است. مطمئنا، می توانید هزاران عکس های منظره ی گرند کنیون را پیدا کنید، اما به شما تضمین می دهم که از شهر محلی شما به اندازه کافی عکس منظره وجود ندارد. علیرغم تعداد عکاسان موجود، این جایگاهی است که هنوز کامل نشده است زیرا به اندازه سفر به کوه های سنگی و عکاسی از شفق شمالی جذاب نیست.
ورود به عکاسی منظره هرگز آسان تر از امروز نبوده است. هرگز قبلا این همه اطلاعات رایگان و در دسترس در یک مکان وجود نداشته است. دوربین های با کیفیت نیز هرگز ارزارن تر نبوده اند(براساس تورم)، و هرگز زمان ساده تری برای نمایش آثارتان به تمام دنیا وجود نداشته است. همه اینها به این معنی است که یک فرصت در اینجا وجود دارد.
چرا عکاسان بیشتری از طریق عکاسی منظره امرار معاش زندگی نمی کنند؟
بزرگترین دلیل این است که در ابتدا کسب در آمد به عنوان یک عکاس منظره سخت است. جلب توجه شدن زمان می برد و به نظر می رسد که همه اینها یک بازی در کسانی است که می شناسید. قبل از اینکه کسب و کار شما شروه به سود دهی کند، ممکن است تلاشی طولانی و هماهنگ طول بکشد. زمانی که وام مسکنی برای پرداخت دارید، بازده آن بسیار کند تر از یافتن شغل است.
عکاسی منظره با گوشی ها همراه یا دوربین های حرفه ای
این بدان معناست که اگر زمان یا انگیزه لازم برای انجا این کار را داشته باشید، بسیار جلوتر از رقبا خواهید بود. از آنجایی که بیایید واقعی باشیم، همه در آنجا دوربینی دارند که قادر به گرفتن عکس های باور نکردنی است. تلفن های همراه به قدری خوب می شوند که از دوربین های DSLR با سنسور هایی ۴ برابر بزرگتر می شوند. این به این دلیل است که تلفن های همراه همه چیز را به صورت خودکار انجام می دهند و از عکاسی محاسباتی استفاده می کنند. دوربین های DSLR در مقایسه با آن ها احمقانه هستند. اما اگر بدانید چه کاری انجام می دهید، دوربین DSLR نتایج بسیار بهتری نسبت به تلفن همراه خواهد داشت. این خودش چالش است.
بنابراین چگونه می توان حرفه ای را در عکاسی منظره شروع کرد؟ در اینجا ۱۲ گام من برای تبدیل شدن این کار به یک کسب و کار آورده شده است.
۱. برای گرفتن عکس های منظره شروع به پیاده روی کنید
رویای رفتن به کوهنوردی آسان است. اینستاگرام، یوتویوب، فیس بوک و تیک توک همگی مملو از افرادی هستند که به نظر می رسد هر روز برای پیاده روی بیرون می روند. اما اگر خوش اندام نیستید یا خیلی سرتان شلوغ است، رفتن به این پیاده روی ها سخت است.
این بزرگترین مشکلی است که اکثر مردم با آن مواجه می شوند. اگر می توانید آخر هفته ها بیرون بروید و حتی در مسیر رفتن یا برگشتن به محل کارتان در چند نقطه بایستید، خیلی جلوتر از رقبا خواهید بود. باز هم زمان و کار می خواهد. اگر بیرون نروید و مناظر چشمگیر پیدا نکنید، نمی توانید یک عکاس منظره شوید.
اگر آنها را ندارید، یک کفش کوهنوردی تهیه کنید و به سمت مسیرهای محلی بروید. به دنبال ترکیب، نور و حیات وحش باشید. و هر بار تا زمانی که از نتایج راضی باشید عکس بگیرید.
۲. عکس های منظره و نحوه گرفتن آن ها
سخت ترین بخش در مورد عکاسی منظره، یادگیری ساختن یک تصویر است. اغلب چیزی که به نظر ما خوب است، عکس خوبی نمی سازد. باید کنتراست، درام، خطوط پیشرو و دیگر تغییراتی وجود داشته باشد که تصویر را برای چشم دلپذیر کند.
یکی دیگر از عواملی که مردم را از ادامه عکاسی منظره باز می دارد. انواع موانعی وجود دارد که هر عکاسی از آن عبور می کند. موانعی مانند عدم رضایت از تصاویر، دریافت نکردن نوع واکنش های موردنظر، عدم دریافت لایک کافی در اینستاگرام و فیسبوک. در ابتدا می تواند بسیار تضعبف کننده باشد، به همین دلیل است که بسیاری از آنها هرگز ادامه نمی دهند.
اما هنگامی که شروع به یادگیری نحوه گرفتن تصاویر کنید، چه چیزی ترکیب بندی را قدرتمند می کند و چه نوری کنتراست مناسب را اضافه می کند، عکس های منظره شما بهتر می شوند و نتایج شروع می شود.
چند مهارتی که باعث شد عکس های منظره من کار کنند، یادگیری ساخت HDR و پانوراما بود. این دو مهارت، همراه با قرار گرفتن در معرض طولانی مدت برای نرم کردن آب و آسمان، بزرگترین تفاوت را در کار من ایجاد کرده است. هنگامی که به کمی الهام نیاز دارید، همیشه ایده خوبی است که از گالری های محلی دیدن کنید. نقاشان و عکاسان از قوانین یکسانی در ترکیب بندی های خود پیروی می کنند، پس چرا برخی از بهترین ها درس نگیریم؟
۳. ایجاد حضور در رسانه های اجتماعی
فواید شبکه های مجازی
هنگامی که شروع به گرفتن عکس های عالی کردید که در گروه های فیس بوک و مکان های دیگر عملکرد خوبی داشتند، زمان آن رسیده است که واقعا در اینستاگرام، پینترست و سایر سایت های رسانه های اجتماعی تلاش کنید. سعی کنید محتوای منظم و با کیفیت را که در کنار یکدیگر قرار می گیرند ارسال کنید. به عنوان کسی که از رسانه های اجتماعی خیلی خوشم می آید، وقتی ۳ تا ۴ ماه از قبل برای محتوا برنامه ریزی می کنم، بیشترین موفقیت را کسب کرده ام.
یاد بگیرید گه از تئوری رنگ و کنتراست استفاده کنید تا عکس های منظره خود را بقیه متمایز کنید. سعی کنید تمام تصاویر در کنار یکدیگر عالی به نظر برسند تا شبکه شما حرفه ای به نظر برسد.
این همه چیز را ثابت نگه می دارد و باعث می شود وقتی عکس ها را پست می کنم وارد شبکه های اجتماعی شوم. بهترین راه برای رشد یک حساب کاربری این است که به هشتگ های محبوب نگاه کنید و برخی از عکس های اخیر را به جای عکس های محبوب لایک کنید. عکس های محبوب شما را جذب نمی کنند، اما اکانت های کوچک تر گاهی برمی گردند، به کار شما نگاه می کنند و به شما لایک یا فالو می دهند. بزرگ ها چنان غرق پیام ها و سایر اعلان ها هستند که معمولا زمانی برای بازگشت و دیدن کار شما را ندارند.
با این حال، همیشه ایده خوبی است که در مورد برخی از حساب های بزگتر نظر بدهید. به خصوص اگر خوب یا خنده دار باشد، می تواند باعث ایجاد تعامل با حساب های دیگر شود که ممکن است دوباره بیایند و بررسی کنند که در حال انجام چه کاری هستند. رسانه های اجتماعی به معنای اجتماعی بودن هستند. هرچه بیشتر <<اجتماعی>> باشید، حساب شکا بهتر عمل خواهد کرد.
۴. بهترین عکس را از شهر خود بگیرید
ایناست که شما شروع به دیدن بزرگترین دستاوردها خواهید کرد. اگر اهل شهر یا شهرستان هستید، به احتمال زیاد مردم این مکان ها را زیاد نمی بینند. اما شهر و شهرستانی چیزی زیبا در خود دارد. خواه خط افق باشد، نمایی از یک آزمایش خاص، یا نقطه عطفی که فقط در آنجا وجود دارد.
گرفتن بهترین ترکیب در جامعه یا جامعه خود را هدف قرار دهید. پس از انجام این کار، با ادارات محلی تماس بگیرید، و به احتمال زیاد آنها به دنبال عکس های جدید خواهند بود. من در واقع یک بار برای یک شهر متوسط کار کردم، و آنها با وجود داشتن پول و تمایل به خرید تصاویر سفارشی، هرگز نتوانستند عکس های کافی از شهرداری، برای گزارش ها و ابتکارات سالانه به دست آورند. یادم می آید زمانی که صحنه های زیبای زیادی برای عکس برداری وجود داشت، برای استفاده از تصاویر استوک کمی گرما گرفتیم.
زمانی که بتواند چند عکس را به آنها بفروشید، شروع به فروش بیشتر یا بستن قرارداد نگهدارنده نسبتا آسان است. این یک نوع قرار داد ماهانه یا دوساله است که مقرر می دارد تعداد معینی عکس را در فواصل زمانی معین برای یک مبلغ دلاری خاص ارائه دهید. آن ها برای شما سان تر و برای شهرداری آسان تر هستند، زیرا تصاویر تازه را تضمین می کند، و مدیران شهر فقط یک بار باید درخواست بودجه کنند. اگر قبلا به دردسر افتادند، شورای شهر سر یک قرارداد ۳ رقمی سروصدا نخواهد کرد.
۵. بهترین عکس را از منطقه محلی خود بگیرید
مراحل برنامه ریزی برای عکس های منظره
هنگامی که بهترین عکس از شهر/شهرستان خود گرفتید، قدم بعدی این است که کمی به سمت بیرون حرکت کنید. تا به حال، مطمئن هستم که شما تشنه دیدن و گرفتن عکس های بیشتر شده اید. عکاسی منظره رمان بیشتری نسبت به عکاسی در خانه می گیرد.
در این مرحله، شما باید گزارش های آب و هوای محلی را تماشا کنید و زمانی که شرایط عالی است آماده حرکت باشید. به همین دلیل، عکاسان محلی همیشه عکس های بهتری نسبت به عکاس های مسافرتی می گیرند که همیشه به یافتن شرایط عالی وابسته هستند، یا در خطر عدم ثبت چیزی هستند.
فرقی نمی کند در مورد منطقه خانه خود چه فکری می کنید، افرادی هستند که رویای یافتن مناظری مانند آنچه در حیاط خلوت شما وجود دارد را در سر می پرورانند. البته مگر اینکه حیاط خلوت شما در کنار زباله دانی باشد.
پدیده های طبیعی نیز وجود دارند که متمایز هستند و عکس های جذابی ایجاد می کنند. برخی از این موارد را پیدا کنید، در مورد مکان های جالب از دوستان، همسایگان و انجمن ها اطلاعات کسب کنید.
هنگامی که آن را به دست آوردید، شروع به برنامه ریز کنید تا آن تصاویر را به بهترین شکل ممکن ثبت کنید. عکاسی خوب نیاز به برنامه ریزی زیادی دارد. هرچه بیشتر برای عکس های خود برنامه ریزی کنید، احتمال بیشتری برای گرفتن عکس های باور نکردنی خواهید داشت.
علاقه مندان کسانی هستند که فقط قصد دارند به جایی بروند و به بهترین ها امیدوار باشند یا فقط از پنجره ماشین عکس بگیرند. آنها ممکن است گاهی اوقات خوش شانس باشند، اما به اندازه کافی ثابت نخواهند بود که بتوانند از آن حرفه ای بسازند.
۶. عکاسی منظره و ساخت وب سایت برای آن
هنگامی که شروع به جمع آوری تعداد زیادی از تصاویر الهام بخش کردید، زمان ساخت یک وب سایت است. لازم نیست چیز خیلی دیوانه کننده ای باشد، فقط یکی که تصاویر را بیش از هر چیز دیگری برجسته می کند. بسیاری از عکاسان موفق وب سایت های ساده ای دارند – معمولا گالری های تمام صفحه با صفحه درباره من و صفحه نمایش را نشان می دهند.
دلیل استفاده از عکس های کم حجم و واتر مارک
هنگامی که تصاویر را در وب میزبانی می کنید، از فایل های با وضوح کمتر استفاده کنید و واتر مارک روی تصاویر خود قرار دهید. اگر تصاویر شما زیادی طول می کشد تا بینندگان وب سایت شما را بارگذاری کنند. اگر بیش از ۱۰ ثانیه طول بکشد، بیشتر بازدید کنندگان به جای دیگری می روند.
ترفند این است که تصاویر را تا حد امکان کوچک کنید بدون اینکه آنها را مانند زباله به نظر برسانید. وردپرس فقط تصاویری با عرض ۱۰۸۰ پیکسل را نشان می دهد، بنابراین بزرگتر شدن بیشتر ازآن باعث می شود بینندگان اطلاعات بیشتری از آنچه می توانند ببینند بار گذاری کنند.
هدف و فایده ساخت وب سایت
هدف از ایجاد یک وب سایت ایجاد اعتماد است. مشتریان بالقوه می خواهند یک فضای نمونه کار حرفه ای را ببینند تا زمانی که در نظر دارند شما را برای کاری استخدام کنند. چیزی بیش از یک فید اینستاگرام برای نشان دادن به روسای خود داشته باشند. حتما یک صفحه <<درباره من>> بسازید تا به دنیا بگویید که کی هستید و چرااز مناظر عکس می گیرید. مطمئن شوید که یک یا دو داستان را درج کرده اید – چیزی که بیینده باید آن را نگه دارد که نشان دهد به شما اهمیت می دهد و یک انسان واقعی و قابل اعتماد هستند.
۷. برنامه ریزی سفر با هدف گرفتن عکس های منظره را شروع کنید
هنگامی که بهترین عکس ها را در منطقه خود را گرفتین. و تعدادی از تصاویر را فروختید و مخاطب ایجاد کردید، وقت آن است که مهارت های خود را به خارج از منطقه خود ببرید. در این مرحله، شما احتمالا همچنان تمام وقت کار می کنید، که همیشه بیشترین آزادی را برای سفر طولانی مدت به شما نمی دهند. در این دو هفته می توانید تجربه های جدید داشته باشید. همیچنین چیز های جدید یاد بگیرید.
مطمئن شوید اگر با خانواده سفر می کنید، همه از قبل می دانند که هدف اصلی شما عکاسی است. به این ترتیب آنها می توانند برای انجام کارهای دیگری برنامه ریزی کنند. در حالی که شما برنامه ی خود را داشته باشید.
عکس های زیادی وجود دارد که فقط یک یا دو بار در سال اتفاق می افتد. بنابراین مطمئن شوید که می دانید چه کاری انجام می دهید، یک زنگ هشدار تنظیم کنید و زود تر به آنجا برسید. هیچ چیز بدتر از این نیست که طلوع کامل خورشید را در آن سوی دنیا از دست بدهید، زیرا برای بلند شدن از رختخواب تنبلی کرده اید.
فایده برنامه ی سفر داشتن
از این طریق تعدادی عکس باورنکردنی دریافت خواهید کرد. سفر راهی عالی برای ملاقات با افراد جدید و ایجاد ارتباط در سایر نقاط جهان است. این ارتباطات می تواند به شما در پیدا کردن شغل در طول سالها کمک کند و شروع به کمک به شما برای ایجاد مخاطبین بیشتر کند. درپایان، همچنین به مشتریان ثابت خواهد شد که شما تجربه ی عکس های معتبر را بدون توجه به مکان دارید. اگر یک شرکت گردشگری است، آنها باید بدانند اگر شما را به مقصد خود پرواز دهند، یک مکان شیک برای اقامت و غذای خوب به شما می دهند، که هربار عکس های خیره کننده ای ارائه خواهید کرد.
۸. از عکس های منظره ی مورد علاقه خود کتابی تهیه کنید
هنگامی که شروع به جذب ببیشتر و بیشتر در این زمینه کردید، فروش کتاب های عکس می تواند راهی عالی برای کسب درآممد اضافی باشد. فروش چاپ سخت است، زیرا آنها به صورت آنلاین بسیار اشباع هستند و معمولا گران هستند. اما کتاب های عکس ارزان هستند و به مخاطب اجازه می دهند کار شما را بهتر بشناسد. آنها همچنین نیازی به فضای خالی و بزرگ دیوار ندارند.
طریقه درست کردن آلبوم عکس
مجموعه ای منسجم از عکس ها را از یک مکان یا موضوعی خاص بگیرید و آنها را در یک کتاب یا در مواردی مانند تقویم قرار دهید. وقتی تصاویر در کنار هم قرار می گیرند، کتاب ها به بهترین شکل به نظر می رسند. اما تقویم ها زمانی جالب است که مجموعه ای ازتصاویر مختلف با ماه های مرتب باشد. تقویم ها ارزان تر بسیار آسان تر است و می تواند به ایجاد مشتریان تکراری کمک کند. حتی با وجود اینکه تقویم ها مانند گذشته از فروشگاه های سنتی به فروش نمی رسند، هنوز افراد زیادی به آنها علاقه مند هستند – به خصوص اگر شما را شخصا بشناسند
همچنین هیچ احساسی در دنیا بهتر ازدیدن عکس های شما بر صفحات براق یک کتاب احساسی با کیفیت بالا نیست.
۹. شروع به ارسال بهترین عکس های منظره ی خود به مسابقات کنید
زمان مناسب برای شروع ارسال عکس های خود به مسابقات وجود ندارد. اما بهترین نشانه زمانی است که مردم واقعا از کار شما قدردانی می کنند. هزاران مسابقه وجود دارد و بسیاری ازآنها فقط ۵ یا ۱۰ دلار هزینه دارند. در ابتدا، احتمالا جوایز بزرگ را نخواهید گرفت. اما داوران اغلب بازخورد خوبی در مورد کارهای ارسالی نشان می دهند. از این فرصت برای یادگیری استفاده کنید و هدف خود را برای بازگشت و پیروزی بیشتر در مسابقات بعدی قرار دهید.
جوایز عکس فرصتی عالی برای نمایش آثارتان به مخاطبان بزرگ وانتشار آن در نقاط مختلف جهان است. و روزنامه ها دوست دارند برندگان برخی از جوایز معتبرتر را معرفی کنند زیرا این تصاویر همیشه تعداد زیادی کلیک می کنند. داشتن آن بک لینک ها و توجه بیشتر به کارتان به رشد شما در طول زمان کمک می کند.
۱۰. عکاسی منظره و داستان های مربوط به آن
ایجاد یک روایت در مورد اینکه چه کسی هستید و کار حرفه ای شما به چه معناست، یک گام اساسی در حرفه عکاسی هنرهای زیبا است. این ضروری نیست، اما می تواند به ایجاد مخاطبی اسیر کمک کند و ارزش بیشتری برای کارشما در دراز مدت ایجاد کند.
افرادی که عکس های زیبایی می گیرند هنوز هم خیلی خوب عمل می کنند. اما افرادی که کارشان عکاسی حفاظتی است. مانند پل نیکلن، ادوارد برتینسکی و تام هگن، به دلیل کارشان معروف هستند. آن ها به مکان هایی دسترسی دارند که هیچ کس دیگری در جهان قادر به دیدن آن نیست، و همچنین به جریان های مالی مختلف دسترسی دارند زیرا کارشان پیامی دارد.
فایده داستان داشتن برای هر عکس منظره
داشتن یک داستان، یا روایت به شدت ضروری نیست. اما این می تواند عامل مهمی باشد که باعث می شود کارشما بالاتر از جمعیت باشد. راز ساخت یک داستان خوب این است که آن را به چیزی واقعی تبدیل کنید. یکی را درست نکنید – اما اگر هدف شما حفاظت از محیط زیست است یا اینکه بچه ها را در مورد طبیعت بیابان بیاموزید، این روایت را در کار خود بسازید. آن را در پست های رسانه های اجتماعی خود بیان کنید و یک یا دو پاراگراف را در بیو خود قرار دهید.
۱۱. در وبلاگ ها، ویدوهای یوتیوب، مجلات و روزنامه های محلی برجسته شوید.
همانطور که شغل خود را ایجاد می کنید، بهترین راه برای ایجاد سریع مخاطب این است که با وبلاگ ها، You Tubers و پادکست ها در تماس باشید. اگر بتوانید کار خود را برجسته کنید، یا در مورد یکی از اینها محاصبه کنید، می تواند کمک بزرگی در ترویج عکاسی شما باشد. این باعث ایجاد اعتماد زیادی در کار شما می شود و تصاویر شما را در مقابل مخاطبان تازه قرار می دهد.
پادکسترها، یوتیوب نویسان و وبلاگ نویسان نیز این محتوا را دوست دارند زیرا کار آنها را آسان تر می کند. به خصوص اگر آن را از طریق کنال های خود تبلیغ کنید، برای همه کسانی که درگیر هستند، یک برد یرد خواهد بود.
پادکسترها، یوتیوب نویسان و وبلاگ نویسان نیز این محتوا را دوست دارند زیرا کار آنها را آسان تر می کند. به خصوص اگر آن را از طریق کنال های خود تبلیغ کنید، برای همه کسانی که درگیر هستند، یک برد یرد خواهد بود.
۱۲. تماس بگیرید و عکس های منظره ی خود را برای گالری ها ارسال کنید
ارسال کار خود به گالری های محلی می تواند در هر زمانی اتفاق بیفتد. اما زمانی که ببینند شما مخاطبان بیشتری دارید، احتمالا کار شما را می گیرند. گالری های اگر صحنه های محلی را نشان دهند و تجربه ای در خارج از منطقه داشته باشند، احتمالا عکس های منظره ی شما را می فروشند.
آنها معمولا فضای زیادی در قفسه دارند و مجبورند حجم زیادی از کار را بفروشند تا سود آور بمانند. به خصوص در طول همه گیری کووید-۱۹، بسیاری از گالری ها با مشکل مواجه هستند زیرا تعداد بازدیدکنندگان محدودی وجود دارد و افرادی کمتری با درآمد قابل تصرف برای خرید کار وجود دارند. بنابراین انتخاب یک هنرمند ناشناس ممکن است برای بسیاری از آنها غیر ممکن باشد، مگر اینکه کار چیز خاصی باشد.
اما کار در یک گالری راه عالی دیگری برای تبلیغ عکس های شماست. هدف بلند مدت همیشه این است که ویترین فروشگاه خود را داشته باشید که تقریبا به طور انحصاری کار شما را نشان دهد.