عکاسی صنعتی و تبلیغاتی یک روش زیرکانه برای نشان دادن ویژگی های محصول به مشتریان و جذب آن ها توسط تصاویر است. در دنیای امروزی اکثر ما مشغله های زیادی در طی روز داریم که باعث می شود زمان زیادی برای گشتن در بین محصولات چند فروشگاه و بررسی موشکافانه آن ها نداشته باشیم. بنابراین یک مشتری در برخورد با فروشگاهی که محصولاتش را بهتر معرفی کند، خرید خود را به اتمام می رساند.
عکاسی تبلیغاتی نقش بسیار موثری بر انتخاب مشتری دارد. از مزایای عکاسی تبلیغاتی خوب جذب مشتری و جلب اعتماد بیشتر آن ها به شماست. در ادامه به مزایای دیگر عکاسی تبلیغاتی که باعث می شود در هر کسب و کاری به آن نیاز پیدا کنید می پردازیم:
معرفی ویژگی های محصول به صورت بصری
برای مشتری شما مهم است که محصول دارای چه ویژگی هایی باشد؟ اگر مشتری شما به صورت حضوری از شما خرید می کند، قاعدتا این ویژگی ها را هنگام خرید مشاهده و بررسی می کند. اما یک مشتری مجازی از این دسترسی برخوردار نیست. در نتیجه احتیاج دارد که شما چیزی فراتر از چند ویژگی مکتوب شـده در بخش مشخصات محصول به او ارائه دهید. چیزی که بتواند به آن اعتماد بیشتری کند. در اینجا به وجود عکس هایی که محصول شما را کامل و بدون ابهام به مشتری معرفی کند نیاز دارید.
کاهش تردید مشتری
وقتی عکس های واضح و باکیفیتی از محصول خود به مشتریان ارائه دهید، مشتری شما راحت تر می تواند تصمیم به خریدن یا نخریدن محصول بگیرد. زیرا هر چیزی که از محصول باید مشاهده کند در تصاویر آن قابل رویت است. حتی می تواند جنس، ویژگی های ظاهری، استحکام و… را در چند عکس خوب از محصول بررسی کند تا اطمینان بیشتری پیدا کند.
معرفی کاربردهای محصول
کاربردهای هر محصول را می توان به شکل متن در بخشی از معرفی محصول گنجاند. اما تاثیری که معرفی کاربرد به شکل بصری دارد، بسیار بیشتر و عمیق تر است. برای مثال احتمال اینکه مشتری شما جمله ی «کفش سبک و بادوام برای پیاده روی، ورزش و…» باور کند کمتر از این است که همین جمله را در تصویری خلاقانه به نمایش بگذارید؛ مانند تبلیغ این کتانی.
شانس بیشتر برای دیده شدن
تصور کنید شما یک رستوران سنتی در حومه شهر دارید. تا زمانی که اقدامی برای تبلیغات خلاقانه و متفاوت نداشته باشید، مشتری های شما تنها کسانی خواهند بود که در اطراف رستوران شما زندگی می کنند یا گذرشان به آنجا افتاده و تصمیم می گیرند غذای شما را امتحان کنند.
اما زمانی که تصمیم می گیرید رستوران خود را با شیوه ی عکاسی تبلیغاتی به افراد بیشتری معرفی کنید، به کارگیری اصول تبلیغات و بازاریابی، عکاسی خلاقانه، تاثیر رنگ ها، شعار مناسب و… باعث می شود افراد بیشتری درمورد طعم غذا یا فضای رستوران شما کنجکاو شوند. پس شانس بیشتری برای رقابت و دیده شدن خواهید داشت.
کمک به برندسازی
اگر به تازگی کسب و کار خودتان را راه اندازی کرده اید و به فکر داشتن یک برند اختصاصی هستید، عکاسی تبلیغاتی از نیازهای اولیه شماست. یک برند نوپا را دو چیز معرفی می کند: یکی کیفیت محصول و خدمات و دیگری تبلیغات. اگر محصولی را تولید می کنید، عکاسی از محصول بسیار به دیده شدن و شناخته شدن محصول شما کمک می کند. همچنین خدمات شما می تواند در قالب تصاویری که معرف کسب و کار شما هستند، آن ها را به شکل بهتری به مشتری های شما معرفی کنند.
چرا به عکاس حرفه ای در عکاسی تبلیغاتی نیاز دارید؟
در ابتدای کار عکاسی از محصول یا خدمات ممکن است برای شما ساده به نظر بیاید و فکر کید خودتان به تنهایی از پس آن بر می آیید. شاید هم واقعا همینطور باشد و بتوانید به درستی از پس کار عکاسی و تبلیغات خود بربیایید. اما دقت کنید که تمام فرصت و حوصله ای که برای عکاسی می گذارید می تواند برای شما در سرمایه گذاری آن روی کسب و کارتان بهتر باشد. همچنین عکاسی زمان زیادی از شما می برد که همین امر باعث می شود اگر کسب و کار شلوغی دارید، از کارهای دیگر و امور مهم تر عقب بمانید.
بنابراین کمک گـرفتن از یک عکاس حرفه ای که با اصول عکاسی آشناست، هم می تواند برای شما و هم برای کسب و کارتان بسیار موثر تر باشد. در آفیشیار می توانید عکاسانی با تجربه که برای انجام خدمات عکاسی شما آمـاده هستند را پیدا کنید.