بخش زیادی از خرید و فروش آنلاین مربوط به تصاویر محصولات است. اگر محصولی از تصاویر عکاسی شده مناسب برخوردار نباشد، شانس کمی دارد تا مشتری را به خود جذب کند. زیرا مشتری شما به دنبال تصاویری است که کالای با کیفیت و خوبی را به او معرفی کند، در حالی که می تواند تمام جزییات محصول را پیش از خرید در تصاویر آن به خوبی مشاهده کند. پس به این نکات دقت کنید:
۱. از بکگراند های شلوغ پرهیز کنید
پس زمینه های شلوغ و بافت دار باعث می شوند تمرکز مخاطب روی جزییات محصول پایین بیاید. بنابراین بهتر است در عکاسی صنعتی برای تاکید بیشتر روی محصول، از پس زمینه سفید استفاده کنید. اگر فراهم کردن بک گراند سفید برایتان مشکل است، می توانید از کاغذ یا پوستر برای پس زمینه استفاده کنید. «عکاسی صنعتی و کاربردهای آن»
۲. از فوکوس بی جا خودداری کنید
برای آن که جزییات و بافت یک محصول در تصویر مشخص باشد لازم نیست روی یک نقطه خاص فوکوس کنید. سعی کنید فوکوس شما نقطه ای نباشد. زیرا فوکوس نقطه ای باعث می شود جزییات باقی قسمت ها در عکس آنطور که باید واضح نباشند.
۳. از زوایای مختلف عکاسی کنید
برای اینکه مخاطب شما بتواند محصول را کامل تر بررسی کند، به دنبال تصاویری است که محصول را از تمام زوایا به نمایش بگذارد. بنابراین اگر بتوانید از محصولتان عکاسی ۳۶۰ درجه داشته باشید بهتر است. اما اگر برایتان ممکن نبود، سعی کنید از زاویه های مختلف عکس های بیشتری ثبت کنید.
۴. از تاثیر رنگ ها استفاده کنید
استفاده از رنگ ها در معرفی محصول یا جذاب تر نشان دادن آن ها تاثیر زیادی دارد. اگر استفاده درست از رنگ ها را در تبلیغات و عکاسی صنعتی بلد باشید، کمک بزرگی به معرفی بهتر محصول شما می کند. برای مثال در تبلیغ غذای یک رستوران، شاید به رنگ بندی قرمز و زرد در پس زمینه آن دقت کرده باشید که چه تاثیری بر لذیذ تر به نظر رسیدن غذا دارد.
۵. مطمئن شوید لوگوی محصول پیداست
یک عکاسی صنعتی موفق، در پیدا بودن برند و لوگوی کالاست. مطئن شوید لوگوی محصول شما در تصویر مشخص است تا مخاطبان شما آن را با محصولات مشابه برندهای دیگر اشتباه نگیرند.
۶. سایز محصول را نشان دهید
یکی از مشکلاتی که خریداران درمورد آن نگرانی هایی دارند، این است که وقتی سفارش آن ها به دستشان می رسد به آن ابعادی نباشد که انتظارش را داشتند. درج ابعاد و اندازه محصول در بخش مشخصات هر محصول ضروری است. اما اگر برایتان ممکن است سایز واقعی محصولتان را با نسبت آن به دست، خط کش یا روشی دیگر در عکس ها نیز مشخص کنید.
۷. به قوانین عکس ها توجه کنید
آیا برای سایت یا فروشگاه خاصی عکاسی می کنید؟ اگر اینطور است باید با قوانین آن ها برای عکس های ثبت شده و قوانین بارگذاری اشنا باشید که در هر سایت می تواند متفاوت باشد. اگر هم اینطور نیست، بهتر است قوانین آن ها را برای عکاسی بررسی کنید. این به نفع شماست تا بدانید سایت های پرمخاطب و فروشندگان پرفروش چگونه عکس هایی را بارگذاری می کنند تا جذب مشتری کنند؟
۸. نور طبیعی یا مصنوعی؟
یک نور را برای عکاسی انتخاب کنید. اگر در عکاسی از نور طبیعی و مصنوعی در کنار هم استفاده کنید، مشتری شما درمورد جزییات کالا دچار سردرگمی می شود. نور طبیعی شانس بهتر دیده شدن محصول شما را بیشتر می کند. اما نور مصنوعی قابل تنظیم و کنترل است.
۹. برای نرم کردن سایه ها از نور زیاد استفاده کنید
اگر منبع نور شما از یک زاویه خاص و نزدیک به محصول بتابد، در جهت مخالف تابش سایه های تیره ای ایجاد می شود. برای رفع این مشکل بهتر است از چند منبع نور یکسان استفاده کنید تا هم محصول به صورت واضح تری دیده شود و هم از شر سایه های اضافی خلاص شوید. می توانید در روشی آسان تر، از این سه تکنیک هم برای خلاص شدن از سایه ها استفاده کنید: A standalone bounce, a flashbulb bounce card, or the fill light
۱۰. استفاده از محیط متناسب
می توانید پس زمینه ها و محیطی برای عکاسی فراهم کنید که بخشی از کارکرد یا استفاده محصولتان را نشان دهد. با این روش مخاطبتان را از این موضوع نیز مطلع می کنید و همچنین زمینه شما برای عکاسی کاملا خالی و یکنواخت نیست.